zamena-kocionih-diskova.jpg

Zamena kočionih diskova i doboša

Glavna funkcija kočionog sistema je da bezbedno zaustavi vozilo za što kraće vreme. Kočioni diskovi i doboši su deo kočionog sistema na koje deluju frikcione obloge (pločice ili paknovi) i time usporavaju kretanje i zaustavljaju vozilo. U normalnom radu su podložni trošenju pa ih je potrebno redovno kontrolisati i pravovremenozameniti. 


Mogući znakovi istrošenosti diskova i doboša:

    -Škripanje prilikom kočenja
    -Vibracija volana pri zaustavljanju
    -Zvuk grebanja (drobljenja) prilikom kočenja
    -Duži zaustavni put kočenja
    -Osećaj da auto "vuče" levo ili desno pri zaustavljanju
    -Slabija ručna kočnica
    -Jak miris pri naglom kočenju
    -Slabije kočenje


Zanemarivanje ovih znakova može dovesti do većih kvarova ili čak do otkazivanja kočnica.
Kočnice su od vitalnog značaja za vašu sigurnost tokom vožnje.


Diskovi i doboši tokom vremena usled velikih sila kočenja postaju neravni i izbrazdani. Diskovi/doboši obično traju više od pločica/paknova. Najčešće ćete promeniti 3-4 seta kočionih pločica/paknov pre nego što zamenite diskove/doboše. Isto kao i pločice/paknovi tako se i diskovi/doboši menjaju u paru (leva i desna strana).


Prilikom zamene diskova/doboša poželjno je zameniti i pločice/paknove jer na starim pločicama (iako nisu istrošene) se nalaze risevi od starih diskova koji će se preneti na nove diskove.


Posle zamene diskova/doboša pridržavajte se uputstva i ne kočite naglo u prvih 200 km.

Powered by WebExpress